deel 19: het bankje van de verbinding






Iets wel of niet plaatsen op social media?

Een bericht op bv social media plaatsen kan vele gedachten in gang zetten.

O wat leuk dat ze dat kan doen!

O waarom kan de dat wel en dit niet? Dat is gek?

Zal ze die hele activiteit gedaan hebben of een stukje?


Mensen kunnen met elkaar gaan praten over deze vragen en daarmee komen er allerlei veronderstellingen op tafel te liggen. Die veronderstellingen gaan een eigen leven leiden. 

Nu is de vraag aan mij wat ik hiermee kan en wil gaan doen. Moet ik mijzelf bij alles verdedigen? Wil ik dat iedereen het correcte beeld over mij heeft? Zal ik mijn social media wegdoen? Zal ik niets delen dan maar?

In deze zoektocht is het belangrijk dat de weg die ik hierin kies goed voor mij voelt. Ik kies er voor om af en toe wel wat te delen. Ook kies ik daarmee voor het feit dat het een eigen leven kan leiden. 

Vind ik iets van dat het een eigen leven kan gaan leiden? Ja daar vind ik wel wat van. Ik ben al mijn leven lang van mening dat wanneer je iets niet begrijpt je aan diegene interesse kunt tonen en de vraag aan desbetreffende persoon kunt stellen. Wil je dat niet dat is het de kunst ‘er niets van te vinden’ en het als een gegeven aan te nemen. Op het moment dat ik er iets van vindt en niet bespreek met diegene maar wel met anderen over ga praten dan gaat het gesprek uiteindelijk om wat iemand vindt en niet meer over hoe het daadwerkelijk in elkaar zit.

Het besef dat niet iedereen een correct beeld vormt van mijn situatie is er. Wel heb ik me voorgenomen om me niet overal over te verdedigen. Als mensen er vragen over hebben dan mogen die gesteld worden en wie weet hebben we een fijn gesprek erover. Mijn social media doe ik niet weg, het is een van de vormen die overeind is blijven staan waarmee ik met mensen in gesprek kom. 

Kan ik bovenstaande afdwingen van andere mensen? Nee dat gaat niet.

Wat ik wel kan doen is mijn ervaringen delen in een blog. Wil ik via die weg toch een beetje de mensen benaderen om ze proberen na te laten denken over dit soort situaties? Ja toch wel. Maar het is altijd aan de ander wat die er mee doet.

Gisteren ben ik met een vriendin naar het Amsterdam Lightfestival gegaan. Ik sta lachend op de foto’s en ben blij dat ik mijzelf zo terug kan zien in deze moeilijke zware tijden waar ik helaas mee te maken heb.

In het thema van het Amsterdams Lightfestival 2023 is kunstenaars gevraagd om na te denken over het effect van technologie en kunstmatige intelligentie op het dagelijkse leven. Een paar interessante kunstwerken heb ik mogen bewonderen. Gelukkig staat het nog een hele maand.

Ik kan me voorstellen dat de foto’s die ik plaats vragen kunnen oproepen. Ik nodig je uit op het bankje van de verbinding om ervaringen en verhalen te delen.

Dank voor het lezen, geniet van elke dag, hou van elkaar .

🍀🌸

“Hoi, ik ben Angelique. Ik ben niet mijn neurologische beperking maar het is een deel van mij”


Reacties

Populaire posts van deze blog

Deel 1: Hoi, ik ben Angelique. Hoe mijn leven veranderde in de nacht van 29-06-2021 op 30-06-2021

Deel 2: “mijn leven zal niet meer worden wat het was”

Deel 40: SPIJT